האם אין ברירה, האם חייבים לקחת סיכונים בגלל דיבור בסלולארי?
כשהחלטתנו לבחון את נושא הדיבור בסלולארי תוך כדי נהיגה, היה ברור לנו כי המטרה אינה למנוע מאנשים לשוחח (לא ממש ריאלי בעולם המודרני), אלא למצוא ולאפשר דרך לשוחח תוך נהיגה בטוחה יותר.
המחקר שנערך במסלולים הוכיח לנו כי ניתן לשוחח וגם להגיע בשלום הביתה, וזה מבחינתנו היה האישור כי יש פתרון אמיתי לרוב מצבי הנהיגה ובעיותיה. יש תמיד לפתוח את ספקטרום האפשרויות למציאת פתרון ריאלי.
במחקר מצאנו כי בעת שהנהגים דיברו בטלפון סלולארי עם דיבורית, עלה הסיכוי למעורבות בתאונה ב- 72%, וזאת ללא חיוג או קבלת שיחה, כלומר רק בזמן השיחה נטו. לאחר הדרכה, שכללה בעיקרה טיפול במודעות הנהג והתנהגותו בעת שיחה בסלולארי, פחתו התאונות בעת דיבור בסלולארי ביותר מ- 50%.
כדאי לשים לב כי משמעות המחקר היא שמודעות ותשומת לב הפחיתו את מספר התאונות בעת דיבור בסלולארי מתחת למספר התאונות ללא דיבור וללא הדרכה. מכאן נמצא כי מודעות, תשומת לב, הקפדה על מספר כללים פשוטים, ובעיקר הסתכלות והבנה כי האחריות בנושא היא עלינו, הנהגים, יכולים להציל את חיינו.
הסלולארי הוא חלק מאינספור הסחות דעת הקיימות בזמן נהיגה: שלטי פרסום, הילד שלנו שבוכה בכיסא האחורי, חבר שלא ראינו מזמן המופיע על המדרכה ועוד. כל הסחת דעת מסיטה את תשומת הלב שלנו, מונעת מאיתנו להיות ערניים לקורה בכביש, ולכן מגדילה את זמן התגובה.
עלינו מוטל לדאוג שלמרות זמן התגובה הארוך יותר שנוצר עקב כך, "מעטפת הבטיחות" שלנו לא תקטן. עלינו לנקוט בפעולות מסוימות כדי להמשיך לשמור על חיינו ועל חיי ילדינו. פשוט וקל!
מה לעשות בזמן חיוג או קבלת שיחה בסלולארי בעת נהיגה:
? הדלקת נורה אדומה: התקבלה/יוצאת שיחה = סכנה.
? הורדת רגל מהגז עם קבלת השיחה או עם החיוג.
? הפחתת המהירות ב- 15% לפחות.
? שמירת מרחק גדול פי 2 לפחות.
? נסיעה בנתיב הימני.
? הקפידו להחזיר מדי פעם את תשומת הלב לכביש ל"תיקון" מעטפת הבטיחות, בעיקר בשיחה מתמשכת.
ואז עולה השאלה - אבל אם אעשה את כל הכתוב זמן הנסיעה שלי יתארך משמעותית, אין לי זמן לבזבז. התשובה לכך מדהימה - נמצא כי נקיטת כל האמצעים הרשומים מעלה האריכה את זמן הנהיגה בעת דיבור בסלולארי ב- 5% בלבד. כלומר, בנסיעה שאמורה לארוך שעה אחת, אם נדבר מחצית מהזמן בסלולארי (הרבה מאוד זמן שיחה), תתארך הנסיעה כולה בדקה וחצי בלבד!
מחיר הבטיחות - דקה וחצי לכל שעת נסיעה.
תמורה - הפחתה של יותר מ- 50% בסיכוי למעורבות בתאונה.
חיינו וחיי הקרובים לנו תמורת דקה וחצי. מי יוכל לערער על כך?
כשהחלטתנו לבחון את נושא הדיבור בסלולארי תוך כדי נהיגה, היה ברור לנו כי המטרה אינה למנוע מאנשים לשוחח (לא ממש ריאלי בעולם המודרני), אלא למצוא ולאפשר דרך לשוחח תוך נהיגה בטוחה יותר.
המחקר שנערך במסלולים הוכיח לנו כי ניתן לשוחח וגם להגיע בשלום הביתה, וזה מבחינתנו היה האישור כי יש פתרון אמיתי לרוב מצבי הנהיגה ובעיותיה. יש תמיד לפתוח את ספקטרום האפשרויות למציאת פתרון ריאלי.
במחקר מצאנו כי בעת שהנהגים דיברו בטלפון סלולארי עם דיבורית, עלה הסיכוי למעורבות בתאונה ב- 72%, וזאת ללא חיוג או קבלת שיחה, כלומר רק בזמן השיחה נטו. לאחר הדרכה, שכללה בעיקרה טיפול במודעות הנהג והתנהגותו בעת שיחה בסלולארי, פחתו התאונות בעת דיבור בסלולארי ביותר מ- 50%.
כדאי לשים לב כי משמעות המחקר היא שמודעות ותשומת לב הפחיתו את מספר התאונות בעת דיבור בסלולארי מתחת למספר התאונות ללא דיבור וללא הדרכה. מכאן נמצא כי מודעות, תשומת לב, הקפדה על מספר כללים פשוטים, ובעיקר הסתכלות והבנה כי האחריות בנושא היא עלינו, הנהגים, יכולים להציל את חיינו.
הסלולארי הוא חלק מאינספור הסחות דעת הקיימות בזמן נהיגה: שלטי פרסום, הילד שלנו שבוכה בכיסא האחורי, חבר שלא ראינו מזמן המופיע על המדרכה ועוד. כל הסחת דעת מסיטה את תשומת הלב שלנו, מונעת מאיתנו להיות ערניים לקורה בכביש, ולכן מגדילה את זמן התגובה.
עלינו מוטל לדאוג שלמרות זמן התגובה הארוך יותר שנוצר עקב כך, "מעטפת הבטיחות" שלנו לא תקטן. עלינו לנקוט בפעולות מסוימות כדי להמשיך לשמור על חיינו ועל חיי ילדינו. פשוט וקל!
מה לעשות בזמן חיוג או קבלת שיחה בסלולארי בעת נהיגה:
? הדלקת נורה אדומה: התקבלה/יוצאת שיחה = סכנה.
? הורדת רגל מהגז עם קבלת השיחה או עם החיוג.
? הפחתת המהירות ב- 15% לפחות.
? שמירת מרחק גדול פי 2 לפחות.
? נסיעה בנתיב הימני.
? הקפידו להחזיר מדי פעם את תשומת הלב לכביש ל"תיקון" מעטפת הבטיחות, בעיקר בשיחה מתמשכת.
ואז עולה השאלה - אבל אם אעשה את כל הכתוב זמן הנסיעה שלי יתארך משמעותית, אין לי זמן לבזבז. התשובה לכך מדהימה - נמצא כי נקיטת כל האמצעים הרשומים מעלה האריכה את זמן הנהיגה בעת דיבור בסלולארי ב- 5% בלבד. כלומר, בנסיעה שאמורה לארוך שעה אחת, אם נדבר מחצית מהזמן בסלולארי (הרבה מאוד זמן שיחה), תתארך הנסיעה כולה בדקה וחצי בלבד!
מחיר הבטיחות - דקה וחצי לכל שעת נסיעה.
תמורה - הפחתה של יותר מ- 50% בסיכוי למעורבות בתאונה.
חיינו וחיי הקרובים לנו תמורת דקה וחצי. מי יוכל לערער על כך?
ראם סמואל הוא נהג מרוצי מכוניות בארץ ובאירופה, ובעל ניסיון נרחב כמאמן בבתי הספר הטובים בעולם לנהיגה מתקדמת.
ראם הוא יועץ בכיר בתחום הנהיגה בירחוני רכב מובילים ובתכניות טלוויזיה שונות.
בנוסף, ראם מעביר הרצאות בנושאי מוטיבציה, מצוינות, עבודת צוות, השגת יעדים והגשמה עצמית.
ראם סמואל הקים את מסלולים - חברה מובילה ללימוד ואימון נהיגה נכונה ומתקדמת.
http://www.maslulim.co.il
ניתן ליצור קשר עם ראם במייל info@maslulim.co.il
ראם הוא יועץ בכיר בתחום הנהיגה בירחוני רכב מובילים ובתכניות טלוויזיה שונות.
בנוסף, ראם מעביר הרצאות בנושאי מוטיבציה, מצוינות, עבודת צוות, השגת יעדים והגשמה עצמית.
ראם סמואל הקים את מסלולים - חברה מובילה ללימוד ואימון נהיגה נכונה ומתקדמת.
http://www.maslulim.co.il
ניתן ליצור קשר עם ראם במייל info@maslulim.co.il